Neem contact op voor meer informatie of een intake.
Wat is leerbegeleiding
Kan je kind de spellingsregels maar niet onthouden of toepassen tijdens het schrijven? Lukt het jouw kind nog niet om sommen uit te rekenen of kan het die tafels maar niet in het hoofd krijgen? Heeft je kind een onjuiste pengreep, pijn bij het schrijven? Is het handschrift onleesbaar of onregelmatig? Heeft jouw kind extra oefening of hulp nodig om de leerstof eigen te maken?
Bij leerbegeleiding help ik kinderen op de basisschool bij alles wat met lezen, spellen, rekenen en schrijven te maken heeft. Ook kinderen die op een sbo of so-school zitten of kinderen met een diagnose. Het kan ingezet worden bij (een vermoeden van) dyslexie of dyscalculie, maar ook als het kind moeite heeft met concentreren en werkhouding.
Voor wie is leerbegeleiding
- beter willen leren rekenen, bijvoorbeeld optellen en aftrekken, tafels en deelsommen, breuken en procenten, verhaaltjessommen
- vloeiend willen leren lezen
- woorden goed willen schrijven
- een goed leesbaar handschrift willen, zonder pijn bij het schrijven
- willen ontdekken wat ze al wel goed kunnen
- door te spelen en te bewegen met hun hele lijf leren
- leren weer leuk willen gaan vinden
- individuele begeleiding willen
Hoe ziet een behandeling eruit
We beginnen elke sessie met een “warming-up”. Bijvoorbeeld door een ontspanningsoefening, een meditatie, trampoline te springen, een bewegingsparcourtje, dansen, zingen of een spelletje. Hierdoor kun je beter leren.
We bespreken samen waaraan en hoe we aan jouw leerdoel werken. Spelend, bewegend, creatief. Plezier is namelijk ook erg belangrijk om ergens beter in te worden en je motivatie goed te houden. We werken een half uur en sluiten af met een spelletje. In overleg kun je ook thuis verder oefenen.
Bij RT (remedial teaching)/ bijles is het ook mogelijk om te oefenen met werk van school, een spreekbeurt voor te bereiden of een verslag te leren schrijven
Mijn aanbod
Maak een afspraak
Wat anderen zeggen
Onlangs zei onze zoon na het maken van een rekensom: ‘Wow, het is me gelukt! Ik ben echt trots op mezelf! Hierover waren we blij verrast. Tot dan toe leverde het rekenwerk hem vooral frustratie op en begon hij er zelfs liever niet aan.
Papa van A.